«Учитель літератури повинен відкривати
перед своїми учнями незвичайний світ краси,
надихати їх, спілкуватися з ними, допомагати
дітям читати, пізнавати світ…»
(В. Сухомлинський)
У рамках постійно діючого семінару директорів ЗЗСО відбулося семінарське заняття на тему «Методичні виміри сучасного уроку літератури». Програма семінару складалася із двох модулів: інформаційно-методичного і практичного.
Дистанційний інформаційно-методичний модуль включав ознайомлення з планом семінару і міні-лекцією з мультимедійною презентацією про методичні засади сучасних уроків української та зарубіжної літератур (автори лекції Л.В. Адабір, голова РМО учителів української мови та літератури, та Л.М. Флоренко, голова РМО учителів зарубіжної літератури).
Практичний модуль семінару відбувся 17 квітня 2019 року в Мигіївській ЗОШ І-ІІІ ступенів (директор О.С. Порхун). Учасники методичного заходу відвідали відкриті заняття, які провели учителі-словесники школи:
Світлана Юріївна Халашенко провела урок української літератури у 6 класі на тему «Образ хлопчика Климка Джури – душевно красивого рятівника планети» (за повістю Лесі Ворониної «Таємне товариство боягузів, або Засіб від переляку №9»);
Ганна Андріївна Столзенко провела урок зарубіжної літератури у 10 класі на тему «Драма-феєрія «Синій птах» Моріса Метерлінка – лірична оповідь про пошуки щастя».
По закінченню уроків С. Халашенко і Г. Столзенко провели ґрунтовний самоаналіз занять. Учасники семінару, працюючи в 2-х групах (керівники груп – Н.С. Солонар і Н.О. Шевчук), здійснили експертизу уроків літератури. Зокрема, директори шкіл відзначили, що вчителі-філологи Мигіївської ЗОШ розбудовують методичний простір сучасного уроку, реалізуючи ідеї кометентнісно зорієнтованого навчання, ноосферної освіти, вміло поєднуючи цифрові, інноваційні та активні методи навчання, урізноманітнюючи форми організації навчальної діяльності учнів. Педагоги приділяють значну увагу розвитку емоційної сфери, ціннісних орієнтацій, критичного мислення школярів.
Завершився семінар заключним словом Олени Сергіївни Порхун, директора Мигіївської ЗОШ, яка розповіла, що її колеги, учителі-словесники, вибудовують уроки на засадах діалогічності, співробітництва, інтеракції, спонукають учнів до рефлексії власної діяльності, відчуттів, переживань, приділяють значну увагу власному професійному розвитку.